Üdvözöllek!

Üdvözöllek a Kedves Pöttyös Kézműves Kávézó blog világában!

Hogy mi az a kézműves kávézó? Mitől kedves és miért pöttyös? Mikor és hogyan jött létre? Hogy miért blog és nem honlap? Kikkel ismerkedhetsz meg, ha követed az oldalt? Milyen recepteket ajánlunk kávékhoz? Vagy, hogy milyen programok lesznek nálunk? Ha ezeket a kérdéseket tetted fel először, ahogy ide találtál, akkor csak figyelj, mert mindegyikre válaszolni fogunk:)

Kezdjük egy kis "Pöttyös történelemmel"...


Árvai-Simonyi Ágnes vagyok, a Kedves Pöttyös Kézműves Kávézó megálmodója, kivitelezője és tulajdonosa. Két kislányom van, művelődésszervezőként végeztem az egri főiskolán, a nagyapám festő volt. Amióta csak dolgozim, szinte mindig a szervezés volt a mindenem, így jó pár évet ledolgoztam a helyi Művelődési Házban, ahol nagyon sokat tanulhattam a szakmáról, emberekről, kommunikációról. Szerettem azt a munkát, azt hittem onnan megyek majd nyugdíjba, bár azt éreztem, nem ez álmaim állása. Az igazi szerelem munka a második kislányom születése után talált rám, amikor is menthetetlenül beleszerettem a dekupázs technikába és a hobbyból hamarosan üzlet lett! 2013-ban hoztam létre az AgnesSdesign oldalamat és építettem a kis virtuális boltocskámat.
Amikor a kisebbik lánykám is két éves lett, a munkahelyemre visszahívtak, de aztán legnagyobb megdöbbenésemre 2 hónap múlva indok nélkül elküldtek. Nagyon rosszul érintett ez a döntés és két kis gyermek mellett egy nőnek nem lehet akármilyen munkát elvállalni, így nehéz helyzetbe kerültem. Keressek munkát valahol és mondjak le a dekupázsról, illetve lássam a lányaimat is kevesebbet, vagy indítsak el egy vállalkozást, ami nagyon kockázatos, de legalább boldog lehetek benne...
Hónapokig vívódtam, aztán végül úgy döntöttünk a férjemmel, hogy belevágunk a nagy álomba, kézműves kávézót nyitunk...
Az üzlethelyiség kivalásztása nem volt egyszerű, hisz Mezőkövesd kis város, kevés a jó lehetőség, de végül rátaláltam egy üzletre, ami elsőre nem tetszett, de fantáziát láttam benne, így kibéreltük.
Szinte azonnal tudtam, hogy mi hol lesz, hogy akarom berendezni, milyen bútorokat szeretnék, így szépen lassan elkezdtem begyűjteni Bolhapiacokról, facebook oldalakról a bútorokat. Nagyon kevés pénzünk volt a projektre, így nagyon kreatívnak kellett lennem.
Festő partyt rendeztem, amire meghívtam a barátnőimet! Bár, az igazat megvallva, szerintem ott kezdődött igazán a barátságunk, ahogy együtt festettünk, nevettünk, diólikőrt kortyolgattunk és tervezgettünk. Bántam, hogy nem értek a férfi munkákhoz, mert minden létező pénzünket elvitték a szerelők, munkások, akiket innen is csókoltatok, de legalább a megnyitóra kész lettek:)
Aztán október 19-re az utolsó pöttyök is felkerültek a falra és megnyithattuk a kávézónkat.

Miért kedves és pöttyös?

Köztudottan pöttyös mániás vagyok, ami számomra azt jelenti, hogy szeretem az életet megélni és élvezni. A pöttyök játékosak és vidámak, nem unalmasak és komolytalanok, pont, mint én is:)
Kedves helyet szerettem volna, olyat, ahol megnyugszik az emberek lelke, ezért lett Kedves...
Egy kedves, vidám, megnyugtató, szerethető helyet terveztem és ehhez igazítottam a nevét is. A logómat a Grafit Stúdióban tervezték nekem, ahol a legtöbb nyomdai anyagom készül. A logóval is azt akartam üzenni, hogy ez a hely más lesz, olyan, ahová be kell menni:)
Bevallom, én előtte se nem jártam, se nem hallottam hasonló helyről, így "saját gyerekként" tekintek rá, bár lehet, hogy a nagyvilágban van hasonló hely! Azóta, hogy megnyitottam, már többen megkerestek, hogy szeretnének ilyen helyet nyitni, de bevallom, segíteni csak akkor tudok, ha ti is Kedves Pöttyös Kézműves Kávézót szeretnétek, mert úgy gondolom, hogy a 'másolás' nem szép dolog, de azt kérni, hogy mondjam el részletesen, hová?mikor? minek?mit?, na, az már pofátlanság!
Nagy álmom lenne, ha sok-sok kis Kedves Pöttyös lepné el az országot, mert látom, hogy milyen hatással van az emberekre, ha ide bejönnek és szerintem pont elég rossz dolog történik a Világban sajnos ahhoz, hogy megérdemeljünk egy-egy ilyen kikapcsolódást. Sokan mondták már, külföldön élők is, hogy voltak már hasonló stílusú helyeken, de egyik sem volt olyan, mint az enyém, mert itt érzik, hogy benne van szívem-lelkem minden pontjába vagyis pöttyében:)
Egyedül nem bírnám, így nagyon hálás vagyok a családomnak és a barátaimnak, hogy segítenek nekem és hisznek az ötletemben! Nékületek nem menne:)

Mitől kézműves kávézó?

Kézművesként számomra az volt a legfontosabb, hogy alkotó tevékenységemet ne adjam fel, így szerettem volna egy boltrészt kialakítani azon vásárlók számára, akiknek nem mindegy, hogy milyen ajándékot vesznek. Kezdettől célom volt, hogy több kézművessel dolgozzak össze, mert egyrészt szerettem volna támogatni őket, másrészt így a bolt kínálata is nagyon színes és hívogató lett.
Vehetsz itt ékszereket, táskákat, szappanokat, krémmézeket, matyó ékszereket, kézműves söröket, játékokat, képeket, képkereteket és persze az én termékeimet is, melyek mind-mind szeretettel készültek. Kb. 15 alkotóval dolgozom együtt, akikkel öröm a közös munka és nagyon örülök, hogy támogathatjuk egymást az álmaink megvalósításában. 
Itt van a műhelyem is, amiről írok majd bővebben és ahol az elmúlt fél évben határtalanul boldogan dolgozgatok! Így, hogy helyben dolgozom, lehetősége van a vendégeknek arra, hogy együtt tervezzük meg az egyedi megrendeléseiket, amitől egy-egy ajándék még személyesebbé válik:)

Kávézó ebben az időben csak egy volt a városban, de oda nem jártunk szívesen, így összehoztam a két nagy szerelmemet: az alkotást és a kávézást, persze szigorúan sütivel:) A kávénk finom, lágy, krémes és frissítő, amit számtalan formában kérhetsz nálunk! A vendégek nagy kedvence a karamellás latte, én a vajaskekszes- és mézes ízekért vagyok oda!
Sütemények csak a kávé kiegészítéseként kerültek be a boltba, de aztán önálló életet kezdtek, így egy héten legalább kétszer megdolgoztatjuk a szentistváni cukrászatot. Főként olyan sütik kerültek kiválasztásra, amelyek jól passzolnak a kávékhoz, nem túl édesek, sokáig elállnak és amelyek emlékeket ébresztenek a fogyasztóikban. Sokszor mondják, hogy a nagymamájuk sütött ilyeneket és a következő percben már gyerekkori emlékeket idéznek, ami szemlátomást jót tesz a lelküknek:)
Az itallapon szerepelnek még isteni forró csokik, limonádék, jeges kávé, üdítők, teák, de ihatsz nálunk levendulás rosé fröccsöt, kézműves söröket és vodkás limonádét!

A hangulatról...
A kedves Pöttyösben lévő hangulatról csak annyit, hogy megváltozik az emberek arca, ahogy belépnek az ajtón... Ahogy egyre inkább elvesznek a részletekben, úgy csillog egyre jobban a szemük és mosolyog a szájuk! Volt már morcos öregemberem, nem egyszer, aki bejött, morgott egy sort, leült, belekortyolt a kávéba és a következő pillanatban már hosszasan dícsérte a Pöttyöst... De, hogy mást ne említsek, a gyerekek imádnak ide járni, így például a beszélni még nem tudó fiúcska bőszen mutogat, hogy már pedig ide be kell menni!
Ezek olyan impulzusok minden nap, ami miatt számunkra is minden nap egy áldás, hogy itt dolgozhatunk! Fél év eltelte után is mosolyogva nyitok ajtót és picit mindig szomorú vagyok, hogy nem lakhatok ott:) Van két kolleginám, akiket szívem szerint minden nap hívnék, de a forgalom egyenlőre nem teszi ezt lehetővé, de remélem sokan jöttök majd hozzánk és akkor Nóri és Fanni is jöhet minnél gyakrabban:)
A szintekről külön bejegyzést szeretnék majd írni, de képzeljetek el egy színes, kedves világot, ahol valóban megnyugszik a lelked!

Programok a Pöttyösben
Minden hónapban van több olyan alkalom, amikor eljöhetsz hozzánk kézműveskedni vagy beszélgetni! A programokat mindig a facebook oldalunkon hirdetjük, de itt illetve személyesen is tájékozódhattok. Sok minden készült már a mi kis kuckónkba, fantasztikus hangulatban és a végén mindig felfrissülve távozunk!

Ahol megtalálsz: Mezőkövesd, Bevásárló udvar 2/e
illetve: www.facebook.com/kedvespottyos
e-mailt ide írhattok: kedvespottyos@gmail.com


Mindenkit nagy szeretettel várunk!!!!

Köszönöm, hogy itt jártál...

Ágica








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Figyelj Ránk!

Pöttyös Karácsony

Gubanc Gabi